Úterý 19. března 2024
Vložil vlisni.cz on April 25, 2017

Brněnský magistrátu uspořádal v Líšni diskuzi týkající se stavby nové tramvajové tratě ze Stránské skály. Někteří obyvatelé se obávají hluku a jejího negativního vlivu na životní prostředí, líšeňská radnice varuje také před možností vzniku kolon v místech křížení tratě se silnicí. Lidem také vadí to, že magistrát jim představil pouze jedinou variantu řešení. Výstavbu plánuje spustit už v příštím roce.

 

Kategorie: 

Komentáře

Dobrý den,
na třech délkových metrech musíte překonat 1,5 -2 metry výškové (odhaduji). To prostě bez schodů neuděláte.

Stačí se tam zajít podívat - ten svah je tam celkem prudký.

Šlo by to v místě vjezdu do areálu muzea, jen nevím jak to je s muzeem - podle mě tam auta potřebují umět vjet. Tam kde stojí letadla bude nová propojení s Heydukovou, tam to být nemůže. Takže až za vjezdem do areálu muzea a tam už je svah...

jednou za 20 minut projede šalina vezoucí vzduch, ta 78 tam jezdí po 20 minutách a stačí to, tato trať je ze čtyř v plánu nejméně potřebná, zatím vyhozené prachy, ale pozemky jsou vykoupené už 100 let , traťe do Kampusu, Kamech a Lesné,ty se nerealizují nikdy , jedině že by majitelům zaplartili normální ceny za pozemky, všichni tam za kinem maj auta, šaliny k Zetoru jezdí jednou za hodinu a prodlouží se o 3 km vedoucí poli a loukami, směšné, na druhé straně jsem Líšňák , tak darovanému koni na zuby nehleď, ještě by to chtělo létiště, místo jahodárny

je jediný důvod obnovení této tratě a to naše peníze z Brusele a absolutní nepřipravenost 100 x potřebnějších tratí, o peníze se rozdělí radní, developer a dodavatel,to že někdo udělá čárku na plánku a je nová šalina do Podole je směšné,jako že by stovky majitelů těch políček tam už na podzim nezaseli a čekali na koleje ? tomu snad nevěří ani ani v půl pátý ráno v Dorazu

zastávky pro jeskyńáře, Stránská skala, zastávka pro zahrádkáře a zemědělce, Polní 2, pro jahodáře, Jahodárna mimo červen - jen na znamení a nakonec pro pár zoufalců u kina , co po placení hypo a úvěrů za byty v novostavbách 3-5 mega , nenaj na benál, už vidím ,jak po 60 letech se lidi vrátí k tomu , co zavrhli a totiž chození pěšky na šalinu ke kinu,trapný

tak lidé z Lesné čekají na tramvaj 60 let , bystrčáci Kamech 20 let, študenti v Kampusu 20 let a Krno na just postaví trať pro zajíce, divočáky a možná bažanty, to se to staví když naši pradědové naprojektovali, vykoupily, urovnali,postavili, jenže přátelé v 1905, ani 1949 po tram 8, autobusech 55,58,78 a trlejbusech nebylo ani vidu a myslím , že ani slechu, neříkám , že i tehdy nebyli radní a developři a dodavatelé s plány namastit si kapsu -viz plán ny výstavbu železnice Líšeň-Jedovnice , ale rozum tehdá zvítězil

Jediná otázka mě napadá .Pro koho ta tramvaj bude ? .Vždyť tu nikdo nejezdí ani autobusama . 78 budou muset nechat je to spojení do Slatiny na terasy a dále. Ale 58 zruší na Karolíně Světlé,aby trošku naplnili tramvaj a nebyl to průser takže se obyvatelé z vrchu pěkně projdou . 58 si to hned střihne na novolíšenskou.,protože k zetoru pojede zezadu tramvaj . To bude jeden z mnoha výsledků nové tratě. Dnešní zpráva " v noci se porvalo 20 opilých bezdomovců s policií v podchodě na nádraží. Tak tyto "lidi" si přivezeme k nám ,až uvidí krásnou přírodu s novou konečnou,pivečko ve večerce do 21 hod.nádhera budou to mít jako letní dovolenou -Těšme se bude to pěknej očistec.

Provoz na trati byl před více jak padesáti lety ukončen z důvodu nevyužitelnosti, přes padesát let trať nikomu nechybí a chybět nebude. Je velice zajímavé, že přednost měli ještě před rokem jiné strategické projekty, jako tramvaj do Kamech a Kampusu, tam to lidé potřebují, z ničeho nic, strategický projekt číslo jedna- obnova trati polama do Líšně(obnova to nebude, je to budování nové trati na drážním pozemku), to hodně smrdí... Kolem Stránské skály nikdy nikdo stavět nebude, není tam vhodné geologické podloží a to není jediný problém s touto lokalitou spojený a pokud se jednou bude stavět směrem na Podolí, tato trať to vůbec neřeší, bude totiž mimo dosah. Další věc-nikdo se nezajímá, kolik peněz by stál roční provoz a údržba, to můžeme díky vybudování trati někde v polích počítat se zdražením jízdného, protože jinak to DPMB neutáhne..A nemluvě o tom, co nám sem zamíří za sebranku z města, která nyní končí na Stránské´, běžte se tam podívat co se tam nyní potlouká opilců a bezdomovců.

proč byla trať před 50 lety ukončena .....nebylo to z důvodu nevyužitelnosti, ale protože v té době byla levná nafta a dopravní podnik investoval spíše do autobusové dopravy, která tehdy byla levnější. Toto není z mé hlavy, to je oficiální stanovisko DPMB. Je fakt, že jsme jezdili autobusama až do středu města, 58 na Českou, 55 na nádr a 45 na Lesnou.
Jak se liší konkrétně podloží na poli mezi Stránskou skálou a Drčkovou od podloží kde stojí PPL, ulice Heydukova a celý Zetor?

Rychle přejde DP na autobusy na plyn a elektro protože to bude dotovaný z EU a podstatně levnější provoz, tak aby to nedopadlo jako před 50 lety, akorát teď vyhodíme 360 mil. z okna. Pozemky na poli u Zetoru patří stovkám různých majitelů a to se nikdy nepodaří vykoupit na výstavbu. Zatím neexistuje ani uzemní plán natož jeho změna je to vedený jako orná půda a změnit to ani současně nejde. Výstavba v těchto místech je nemožná a velmi nákladná jinak už by dávno nějaký investor už něco podnikl.

Mrkněte na odkazy pana Merty, tam jsou reálné návrhy územního plánu......
Proč se má všechno zastavovat hned????? Pozemky mají sice spoustu vlastníků, ale gró vlastníků je dtto těch, co vlastnili pole, kde teď stojí PPL, hasiči,.......a taky se to podařilo, bez nějakých zvláštních problémů co vím. Naše rodina je jedna z těch vlastníků, pole se totiž táhla v pruzích od záhrádek Heydukovi až až xy stovek metrů. Pak jsou ještě vlastníci od Holzové, ale většina je lidí ze Staré Líšně. Nevím jak ostatní, ale nám furt chodí nabídky na odkup, že to někdo koupí, asi tak co 14 dnů. Dle mého to zatím nikdo moc neprodává, pokud nutně nepotřrbuje peníze, protože ví, že při reálném už daném projektu prodá pravděpodobně líp neb ceny pozemků stále rostou a pak to většina prodá nebo smění ......

Ať už autobusy na plyn nebo na elektropohon, který záhy určo bude.......pořád je to doprava co používá dtto silnice jako auta. Doprava za těch 50 let neskutečně narostla a asi naroste. Budete tedy raději aby se pro možnost solidně projet postavily 4-6 proudové silnice pro auta i autobusy, než aby se obnovila trať více-méně bez větších problémů pro hromadnou dopravu??
Ještě něco k ekologii a životnímu prostředí - čím víc bude jezdit aut a autobusů, tím více se jim budou obrušovat pneumatiky na silnicích. Tyto částice ač chceme či nikoliv vdechujeme a dostávají se do přiíody. Nejsou z úplně zdravých materiálů .....to jen tak na okraj.....

Že to smrdí to je jasný na tom není čistýho vůbec nic. Takovej nesmysl může projít jenom v Česku. Tak jako to že funkci náměstka primátora pro investice ,dopravu a evropské fondy vykonává p,Mrázek který ma jen učňovské vzdělání elektrotechnické a nic víc Figuruje v několika firmách,jako jednatel a mezi tím si odskočí protlačit nesmyslnou trať . A proto to tak v Brně vypadá jak to vypadá ,když za nás rozhodují tito lidi.

Komentáře o nevyužitelnosti tratě asi píšou ti, kterých se to netýká, neb bydllí v jiné části Líšně. Představte si tedy prosím, že bydlíte na Letecké/Leskauerově/Otiskově (celkem to nějaká tisícovka lidí bude) a chcete MHD dojet do centra. Neexistuje varianta bez přestupu a nedáte to pod 30 minut. Reálně spíš za 40-45. Takže pěkná spousta lidí jezdí autem, protože to je minut 15. Až bude za domem šalina, co je v centru za příjemných 20 min. (protože nejde okružní jízdou přes sídliště, ale vcelku nejkratší možnou trasou), tak hodně aut zůstane doma. Parkovat v centru je čím dál víc za trest, prodlužuje se tím pak ten sutečný dopravní čas a ve chvíli, kdy bude rozumná dostupnost MHD, padá jediný důvod do toho auta sedat. Omezení aut v městě je ostatně to, oč celková brněnská strategie mobility usiluje, takže tramvaj dává docela velký smysl. Už aby tu byla.

Jsem rozhodně pro využití staré tratě pro kolejovou dopravu. Problém mám pouze s jejím ukončením v areálu muzea. To je - pro zajištění dopravní obslužnosti, po které se volá - zbytečně drahé. Trať by se měla natáhnout přímo k Podolí a k muzeu pouze odbočit jednou kolejí s občasným provozem pro "vyvětrání" exponátů. Tato jednokolejná trať, když už se má budovat s obslužnou komunikací a bariérami, by mohla být provedena tak, aby umožnila provoz autobusů/trolejbusů MHD, čímž by se těžká doprava svedla mimo zastávky Holzova a Letecká. Ve směru od nám. Karla IV. by autobusy mohly zajíždět "u letadel" přímo do areálu muzea...
Otázkou také je, zda trať vůbec budovat jako tramvajovou - co jít cestou rychlé příměstské diesel-elektrické tramvaje, kterou by bylo možné protáhnout v budoucnosti i mnohem dále na východ... Na Stránskou skálu by jela jako tramvaj a dále jako motorák. No a vzhledem k tomu, že o výstavbě trati se uvažuje teď - protože to EU zaplatí - i když zástavba přilehlého území ještě není ani povolena, pak lze trať postavit tak, aby po ni prozatím mohly jezdit autobusy, které by spojily Líšeň z tramvají na Stránské skále.
Co se týče okamžitého zajištění dopravní obslužnosti ve vaší oblasti - do Líšně lze protáhnout trolejbus (třeba i parciální) ze Slatiny, který by to otočil na Letecká/Otiskova/Leskauerova a zamířil zpět na Slatinu a Hl. nádraží, pak to můžete mít bez přestupů ve stejném čase jako osmička.
Co se týče dopravní obslužnosti uvažované zástavby mezi Zetorem a Drčkovou - je to tak rozsáhlá oblast, že nemá smysl uvažovat pouze o 2 nástupních plochách tramvajové dopravy - Novolíšeňská na severu a "nová trať" na jihu. Sídliště bude muset být obslouženo nějakým spojem, který cestující "sveze" k tramvajím. Opět se nabízí protažení jedné trolejbusové linky, teď končící na Novolíšeňské, která by za retenční nádrží (muselo by se vybudovat spojení) sjela na Trnkovu, vhodně se zanořila do sídliště a spojila oba přestupní uzly. Trolejbus by mohl být opět parciální.

Bohužel, toto řešení by ve špičce bylo krizové. Už teď je ten kružák tak zablokovaný všemi směry, že ještě trolejbus do toho......to už se přestupuje z té 78ičky, není to tak daleko. Problém je nespolehlivost 78ičky na trase totiž zadrhává hned na několika místech a trolejbus navíc v již už tak zatížené komunikaci moc nepomůže, polovinu zádrhelů by měl stejně. Výhoda tramvaje je, že si jede po své trase .......

Bylo, zvlášť v okamžicích, kdy zkolabuje D1.Takže máte naprostou pravdu, ale je to řešení na spojení bez přestupů, po kterém volají obyvatelé satelitu u muzea. Ta tramvaj totiž skrývá také jedno vážné nebezpečí, které se ovšem projeví až v okamžiku, kdy budou pozemky, které má obsluhovat, zastavěny byty a zprovozní se P&R (v Líšni nebo u Ostravské). Pak bude potřeba, aby nová tramvaj na lince 10 měla ve špičce obdobný interval, jako osmička. Tramvaj jede po své trase, ale sdílí ji s dalšími linkami. Netuším jaká je propustnost trasy od Ostravské na Táborskou, kde se sjedou obě "líšeňské" trasy a jaká z Táborské na nádraží... Nebude to v budoucnosti drhnout? A chceme opravdu všechny cestující z východu dostat po jediné trase zrovna na hlavní nádraží - je pro takové množství lidí tento přestupní uzel propustný?
Tento projekt je typickým příkladem snahy o čerpání dotací za každou cenu. Máme možnost čerpat dotace (asi poslední), máme pozemky a máme uživatele (reálně především muzeum). Takže to postavíme, i když vlastně nevíme, co s tím - teda víme - připojíme muzeum a navlékneme to na budoucí rozvoj oblasti, o kterém nemáme konkrétní představu. Brno potřebuje prioritně jiné dopravní stavby.
Nevyužívaná trať tam zůstane i do budoucna a bude ji tedy možné zprovoznit kdykoliv v budoucnosti. Akorát si to už budeme muset zaplatit zcela sami. Ale budeme mít tu výhodu, že to budeme moci udělat ne pod tlakem dotací z EU, ale podle reálné potřeby.
Teď to bohužel vypadá, že si DPmB pouze vzal pár tisícovek lidí z Líšně jako živé štíty, za kterými skrývá dlouhodobou neschopnost řešit "nedostupné" exponáty.

Ještě k tomu trolejbusu - upřímně já jako obyvatel části u Holzové o takové spojení trolejbusem Holzova-Hl. nádraží nestojím, ač bez přestupu. To raději půjdu pěšky na tu 8mičku nebo 58mičku s přestupem.. Ve špičce má trolejbus problém už i z té Slatiny. Jeho jízdní doba bude delší než 8mičky. Taky se obávám, že by mu furt padaly na tom poloměru kruháče šraňky. To spíš jestli by nestálo za to, aby se ten trolejbus protáhnul až k Podolí a Bedřichovicím. Trolejbus by tak nějak skoro projel rovně. Nicméně to neřeší ten jeho zádrhel ve špičce jako takové u kruháče.....
Osobně věřím, že se přesune hl. nádraží nebo udělá jinde hlavní přestupní uzel nebo skutečně udělá více smysluplných přestupních uzlů. Plocha u současného hl.nádraží je přehlcená jak tramvajemi, tak trolejbusy ...
Taky se nepovažuji jako živý štít. Líšeň má víc obyvatel než Bystrc, je jednou z nejlidnatějších samostatných Brněnských částí a její počet stále roste. ...to jako k těm pár tisícovkám ..... A jinak je to fakt bohatství ty exponáty, škoda, že to nevidí víc lidí. Dalo mi to možnost se seznámit s bývalým ministrem kultury z Velké Británie, který se svou chotí coby důchodci se tam kotrcali autobusem č. 58 v době, kdy ještě jezdila na Českou. A takových cizinců tam jezdilo povícero .....tak proč to trochu opět nezpřístupnit ......

... obyvatel Líšně, kteří budou mít v dosahu novou tramvajovou trať, ukončenou u muzea. Celkové počty obyvatel jsou irelevantní, stejně tak jako počty konečných v jednotlivých městských částech.
Situace se ovšem dramaticky změní, jakmile bude území za Zetorem a směrem k Podolí zastavěno. Pak má tramvajová trať své opodstatnění a bude velice žádoucí - o tom žádná. Jenže teď je to opravdu jenom snaha o připojení muzea. Je smutné, že vzácné exponáty nemůžou být předváděny veřejnosti, ale je to skutečně obhajitelný "veřejný" zájem, zvláště v situaci, kdy v Brně kolabuje doprava na více místech? Já si myslím, že není. Rozhodně ne v současnosti, kdy je poptávka po této nové tramvajové trati nízká/nedostatečná.
Hovoříte o bohatství v exponátech a že je škoda, že je nemůže vidět více lidí. Za to ale nemůže zrušená trať. Na vině je jednoznačně provozovatel. Pokud nikdy nebylo a není možné přestěhovat kolejové exponáty někam "ke kolejím" a do Líšně místo nich převézt autobusy a trolejbusy, pak je jistě množné vypravit v sezóně zvláštní autobusové linky, které tam návštěvníky dopraví - třeba.
Nemusíte se považovat za živý štít, to není podstatné. Podstatné je to, že přesně takto je to popsáno v záměru = 1. Napojení areálu a kolejiště muzea na tramvajovou síť; 2. výrazné zkvalitnění dopravní obsluhy přilehlého území tj. stávající zástavby včetně nové výstavby bytových domů; 3. výrazné zlepšení dopravní dostupnosti muzea přímým atraktivním spojením s centrem Brna; 4. provozování vyhlídkových jízd historických tramvajových souprav.
řekl bych, že s ohledem k tomuto záměru bude na nové trati provoz občasný - primárně pro potřeby muzea - a vám dost možná stejně nezbude, než jít pěšky na osmičku... za 420 M.
Nebylo by opravdu lepší využít dotace na nějaký jiný projekt, který prospěje obyvatelům Brna okamžitě? Až developer získá pozemky pro stavbu bytů, pak se jistě rád bude spolupodílet i na rekonstrukci tramvajové trati.

..nevím co je ...420M. Vzdálenost těžko, protože třeba na 8 od vinotéky je to necelý 1km. Tj cca 10min pěšky, což zatím zvládáme :D
Jen info - trať do Líšně není jediná, na kterou se žádají dotace, pokud vím, tak pozor. Co mám informace, tak jediná trať, která se plánovala, nicméně kterou snad obyvatelé tohoto území odmítají je nahoru na Lesnou. Ale jinak se snad pracuje na všech potřebných. V hlavě mně uvízly v hlavě Kamechy třeba, ostatní si nepamatuju, protože to bylo nějak mimo můj zájem. Nicméně myslím, že tyto informace se dají zjistit.......tady něco http://brno.idnes.cz/brno-tramvajove-trate-miliardy-dotace-praha-fzr-/br...
Ona ta do Líšně je projekčně i realizačně nejjednodušší. Vede v podstatě ve stejném profilu jak vedla, asi takřka všechny pozemky s tím spojené jsou právně a vlastnicky dostupné. Nic se složitě nehloubí, nenasypává....je to i dle ceny. patrné. Proto prostě se asi i udělá nejdřív. Nejhorší při výstavbách jsou většinou ty výkupy pozemků a tak. Několikrát jsem slyšela takový kecy jak óbr problém jsou ty náletové dřeviny. Protože se pohybuju ve stavebnictví věřte, že toto je finančně i realitzačně fakt ten nejmenší problém......

420M (jako Mega) je 420 miliónů Kč, které bude stát připojení muzea k tramvajové síti... Jistěže jsou připravovány i jiné projekty a nejen tramvajové tratě, ale řekl bych, že zhusta na lecčems váznou. Dotace jsou jedna věc a spoluúčast města druhá. Zobecním - jste správcem panelového domu, ve kterém žije 100 lidí. Ti vám každý měsíc odvádí do fondu jistou částku. Na výboru se rozhodnete, že využijete nabídku, která vám umožní zafinancovat projekty, které vašim spoluobčanům zkvalitní život. Utratit můžete milion, protože 150 tisíc máte ve fondu. 80 lidí požaduje vybudování chodníku, protože už je nebaví chodit v blátě. 15 lidí by uvítalo dětské hřiště před domem. No a zbývajících 5 si myslí, že by bylo nejlepší v bývalé kočárkárně znovu zprovoznit posilovnu. Chodník se zdá jasnou volbou, ovšem pozemky vám nepatří a s výkupem bude jistě problém. Hřiště by bylo taky fajn, ale někteří zájemci by při volbě raději taky ten chodník. Uděláme posilovnu, protože je to nejednoduší, už tam přece je, i když se o ni její vlastník po havárii vody vůbec nestaral a nechal ji zchátrat a rozebrat. Peníze vám nikdo jen tak nedá a tato příležitost se už nemusí nikdy opakovat (třeba z toho i něco kápne). Vlastník posilovny bude spokojený, znovu mu tam začnou chodit lidi a budou obdivovat jeho krásné stroje. Spokojeno bude i těch pět obyvatel, kteří si rádi zacvičí... Většina bude i nadále chodit blátem, protože váš fond padl na posilovnu. Chodník je v plánu i nadále, jen si ho budou muset obyvatelé zaplatit sami - dotace už nejsou - a bude dražší, protože nejkratší cesta už je zastavěná. Jo a to hřiště už stojí - zaplatil ho developer, který koupil sousední pozemek a postavil na něm další dům.
Ale to jen tak na okraj. Já s tou tratí nemám nejmenší problém. Je tam a proč ji znovu neprovozovat, ale TEĎ zkrátka nebude budována kvůli lidem. Lidí - reálných uživatelů MHD - je v jejím dosahu zatím velice málo.
Nejsem stavař a netuším jak složité bude trať obnovit. Byla těžce podmáčená, takže se s jejím spodkem rozhodně něco udělat musí - asi to nebude jen o kácení, výměně pražců, položení kolejí a natažení drátů, ale to snad prověřili a cena za realizaci tomu odpovídá.
Pro liniovou výstavbu ve veřejném zájmu asi náletové dřeviny problém nebudou (snad tam nevyrostlo nic, co je chráněno zákonem - pak by se asi znovu posuzoval ten "veřejný" zájem a to by mohlo být ouha) - ovšem co jsem si užil já s požadavkem na pokácení náletové dřeviny, která již zvedla chodník a 2x ročně ji museli seřezávat korunu, protože produkované blesky při styku větví a drátů VN byly vskutku impozantní... Mladá, zcela sluníčková a environmentální slečna, začala zasvěceně vysvětlovat, kolik kyslíku ten strom vyprodukuje, načež spočítala jeho odstranění na 20 tis. Kč. Naštěstí ho projektant nenakreslil do situace při výstavbě/rekonstrukce kanalizace, takže ho odstranil bagr - zdarma. Pokud by se u tratě jednalo o stejný přístup, pak bych uvěřil tomu, že 420 miliónů bude stát pouze kompenzace za kyslík, který stávající alej nebude moci vyprodukovat :-)

Asi fakt čas prověří, my se té šaliny už nemůžeme dočkat. ....
Jinak v této fázi projektu,už průzkum byl udělán. Za 20 let cca, co tam vůbec nic neprojelo, tam těžko narostl strom tl. 50cm a pod., kdyby se to provozovalo, tak od posledních oprav si myslím, že by se svršek vyměnil min 2x, při těchto pracech se vždycky kontroluje a přehutňuje spodek. Dtto práce co u normálních tratích. V projektu je navrženo nové odvodnění a nějaká nová retenčka nebo prostě voda je tam pořešená.......Po celém Světě vznikají pak nahodilé události typu zemětřesení, dlohotrvající nebo silný déšť a pod,, který vám pohne kde s čím. Mám takovou teorii, že to je v Líšni cca 1xza 30 let. Za nejhorší z poslední doby považuju rok cca 2001, kdy se přes nás prohnalo tornádo a údolí bylo zdecimované a zaplavené a nepochybuju, že i tam to nadělalo paseku ,,,,, Kdyby se pak mělo stavět způsobem, že vše odolá těmto jevům, tak bydlíme v bunkrech.

Stránky

Přidat komentář

Plain text

  • Nejsou povoleny HTML značky.
  • Webové a e-mailové adresy jsou automaticky převedeny na odkazy.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.