Domů

Seznam komentářů (řazeno od posledně vloženého)

Ony ty kriteria jsou

  • 02.02.2012
    Host

    Ony ty kriteria jsou zajímavá, Vám by nevzali dítě, protože má doma mladšího sourozence, nám dítě nevzali ani kdyz sourozence nemá, dítě je očkované, už dávno mělo 3 roky, rodiče makají jak diví, dost velkou měrou přispívají do sociálního systému a nic. Když človek volá na úřad, kde jsou volná místa ve školkách tak se jen dozví, že místa nejsou a že je to paní líto, ale to, kde mám dítě "udat" abych mohla pracovat, to už mi neporadí, jsem opravdu zvědavá na tento rok a doufám, že to bude více průhledné, nez jak to bylo doposud. A máte pravdu, taky jsem jako blbec abych neblokovala místa dávala jednu přihlášku, tento rok na to kašlu a podám, kde se dá. Jsem k tomu prostě nucena, páč se slušností človek dojde...víte kam :(

Hm. Takze jedinny rozdil bude

  • 02.02.2012
    Host

    Hm. Takze jedinny rozdil bude v tom, ze misto abych ty prihlasky vyplnovala rucne, tak si je vyplnim online, vytisknu, opet budu muset prihlasky roznest do vsech skolek v okoli, protoze co kdyby nekde byla sance vetsi, ze...? Zajimalo by me, k cemu jinemu nez aspon jakesi pruhlednosti rizeni to je. Rozhodne to ma daleko do centralni evidence. Copak je tak tezky nechat aplikaci napsat tak, aby po zaevidovani vsech prihlasek provedla jejich setrideni dle schvalenych kriterii, udelala caru a bylo jasne, kolik deti se umistilo? a rodice deti, ktere zustaly pod carou, by mohli shanet mista jinde rovnou?

Knihovnu využívalo přes 500

  • 01.02.2012
    Pavel Košťál

    Knihovnu využívalo přes 500 čtenářů. Vzhledem k počtu obyvatel Staré Líšně lze říct, že přibližně v každé třetí rodině byl někdo, kdo do knihovny chodil. Jaký bude zájem lidí o knihovnu a dění v ní se jistě ukáže časem... Pokud bude provoz knihovny a komunitního centra zajišťován dobrovolnicky, budou hlavními položkami výdaje na nájem, energie a případné nové knížky... Asi budou různé způsoby financování (dík za iniciativu v tomto směru si zaslouží Divadlo Líšeň, bez něhož by všechny snahy kolem knihovny nejspíš vyšuměly do prázdna), můj osobní názor je, že takováto aktivita si určitě zaslouží i veřejnou podporu od líšeňské radnice a to tím spíš, že v této situaci i z hlediska MČ nepatrná částka výrazně pomůže.

online

  • 27.01.2012
    Host

    Dekuji za odpoved.M.Holis PS: vcera nesel zvuk, byla chyba na mem NTB anebo je to otazka testovaciho provozu?

Líbí

  • 26.01.2012
    Host

    Nejsem žádný umělec, ale některé grafity se mě líbí. Lepší, než nějaké stupidní písmena na každém sloupu. Jen chci věřit, že tito lide si vyberou vždy "vhodnou" plochu. 

plakát?

  • 25.01.2012
    Pavla Dombrovská

    Nádhera! Kdo z umělců čmárajících po zdech udělá návrh na plakát Líšeň sobě? /viz výzva na portálu/ Posílejte návrhy na: pavla@divadlolisen.cz

Souhlasím.Já jsem podávala

  • 24.01.2012
    Host

    Souhlasím.Já jsem podávala přihlášku již 2 rokem a opět bez úspěchu.Synovi je 4 a půl roku a když mě ho vezmou letos tak bude defakto předškolák.Je to tragedie,aby se děti začali adaptovat v kolektivu 1 rok před nástupem do ZŠ jen proto,že mají mladšího sourozence.Setkala jsem se i s tím,že paní ředitelka ze školky na Puchýřové ulici řekla,že by zakázala podávat přihlášky dětí,které mají maminky doma s mladším sourozencem. Vůbec paní ředitelka je odstrašující případ v jednání s lidmi a to nepíšu jen proto,že jsme se nedostali,ale chodil tam i starší syn tak vím o čem mluvím.Myslím si,že dítě ve 4 letech už by mělo do školky chodit.Doma mu nemáte šanci poskytnout to co by v tomhle věku potřebovalo a už vůbec ne když máte ještě školáka ve 3 třídě a k tomu malé mimino.Také se mluvilo o tom,aby se nepodávali přihlášky do více školek.Byla jsem už 2 rok tak ohleduplná,že jsem podávala jen na jednu,ale letos si podám asi na všechny,protože jinak to nejde a myslím si,že nebudu sama.

    Přeji pěkný den a všem maminkám hodně silkné nervy při dalších nezdařených pokusech.

online

  • 23.01.2012
    Host

    Dobrý den,

    za tohle jednoznačně oba palce nahoru! Osobně bych si přál, aby záznamy byly v archivu (tzn. kdykoliv shlédnutelné komukoliv).

    Chtěl jsem se zeptat: jak budou vypadat výstupy z hlasovacího zařízení, jež budou zveřejněny na webu radnice? Formou anonymního statistického výstupu anebo jmenovitého přiřazení souhlasu/nesouhlasu/zdržení se ke konkrétnímu bodu programu?

    děkuji, Holiš

re: online

  • 23.01.2012
    Jozef Sedláček

    Dobrý den, zveřejňované výstupy hlasování budou jmenovité a zcela konkrétní. Právě možnost takto zveřejňovat výsledky hlasování, byla jedním z motivů pro pořízení hlasovacího zařízení.

    Jozef Sedláček

Vážená paní, děkuji Vám za

  • 20.01.2012
    Břetislav Štefan

    Vážená paní,

    děkuji Vám za Vaše názory. Váš příspěvek obsahuje více podnětů. Dovolím si  je shrnout a postupně se k jednotlivým bodům vyjádřím.

    1. Prostor a vystoupení na jednání zastupitelstva

    Jako předsedající zastupitelstva poskytuji všem tolik prostoru, kolik potřebují, aby dostatečně a srozumitelně vyjádřili své myšlenky. V případě obsáhlejšího sdělení se na délce vystoupení domlouváme případ od případu. Zásadní vystoupení mohou být zařazena jako bod jednání zastupitelstva, což jsem již v minulosti také učinil. Jistě však chápete, že zastupitelstvo musí projednat body související se správou Líšně. Proto, pokud trvá Váš zájem o vystoupení na zastupitelstvu MČ Brno-Líšeň, kontaktujte mne prosím, abych v rámci pravidel předešel marnění Vašeho času a umožnil Vám předstoupit před zastupitele s vašimi podněty a připomínkami.

    2. Holubi

    Problematika zvýšeného výskytu holubů souvisí s Líšní jen velmi okrajově. Situace již byla konzultována s Krajskou hygienickou stanicí s výsledkem, že odchyt holubů v Líšni nevyřeší snížení jejich populace či osídlování panelových domů v Líšni. Zásah je zapotřebí především v místě jejich rozmnožování, kterým jsou Chrlická sila s obilninami. V každém případě, ale může jakýkoli majitel domu odchyt realizovat. Není to pouze v kompetenci obce. V obecních domech momentálně tento problém evidujeme jen velmi omezeně.

    3. Školy, Salesiánské středisko, Kulturní centrum Líšeň, Pastelka, Klub seniorů, SK Líšeň a Sokol, Pečovatelská služba Brigancia a Nazaria, Divadlo Líšeň atd.  - obsah Líšeňských novin

    Myslím, že, s výjimkou škol, svojí činností přispívají spolky a sdružení především k tomu, aby nám Líšeň byla domovem. Jejich činnost je zaměřena více či méně na všechny věkové kategorie, kterým nabízí služby a volnočasové vyžití. Spoluutváří kulturní a sociální život Líšně a právě proto jsem přesvědčen, že mají mít dostatečný prostor i v Líšeňských novinách. Lze snad souhlasit s jistým omezením u škol, ale v tomto směru se redakční rada dohodla na řešení, které by mělo vymezit školám adekvátní prostor.

    4. Vyšlapané cestičky

    Chodníky, které vznikly na základě prošlapů nalezneme i v Líšni. Máte na mysli nějakou konkrétní lokalitu, kde by bylo vhodné plochu vydláždit? Pokud ano, prosím napište mi. Musíme prověřit vlastnické vztahy, pokud by byly pozemky města, nevidím důvod, proč by nemohla být cesta vydlážděna.

    5. Parkování před bytovými domy, konkrétně ul. Molákova

    Nevím, jak v minulosti, ale osobně plním sliby. Volební slib bylo i řešení parkování v sídlišti. Molákova bude v tomto roce lokalita, kde přibydou parkovací stání, cca 50. Vzhled bude obdobný jako na Jírově, tedy i s jasným vymezením přístupů k jednotlivým domům. Přiznejme si však, že je to především problém nás řidičů, tedy těch, kteří nedbají chodců, potažmo bezpečí a možnosti rychlého zásahu, když je třeba dostat se do bezprostřední blízkosti domu. Bez zájmu občanů a ohleduplnosti nás všech to nepůjde.

    6. Výsadba zeleně

    Líšeň považuji za zelené sídliště. V příštím roce obklopí sídliště zelená hradba 450 stromů, více jak 3600 keřů a 90 popínavých rostlin. Dále, podaří-li se získat dotaci EU, očekávám masivní výsadbu ve středu sídliště tzv. Rokli. Zde je však na základě odborných posudků třeba nezdravou zeleň vykácet. Přesto by však stromů v Rokli přibylo.

    7. Psí výběhy

    Jsem rád, že se nám podařilo psí výběhy realizovat. Větší obavy ve mně vzbuzují volně pobíhající psi. Pokud je tedy naší snahou omezit volně pobíhající psy, musíme vyčlenit lokality, kde bude možný svobodný pohyb psů.

    8. Salesiánské středisko

    Salesiánské středisko a Líšeňská farnost nabízejí služby a volnočasové vyžití pro všechny skupiny obyvatelstva. To, že v Líšni působí, považuji pro Líšeň a její obyvatele za natolik přínosné, že si stěží dokáži představit, kdo by je v takovém rozsahu mohl nahradit. Nebráním se však novým podnětům a nápadům.

     

    9. Výstavba bytových domů – ÚP

    Výstavby domů souvisí s platným územním plánem, který byl schválen v roce1994. Ten určuje, kde je možné stavět a kde nikoliv. Pravidla určuje stavební zákon a státní správa. Zásahy samosprávy jsou velmi omezeny a je téměř nemožné zabránit výstavbě tam, kde to územní plán v souladu se stavebním zákonem umožňuje.

     

    10. Koncept Líšeňských novin

    Líšeňské noviny jsou živým periodikem a koncepci utváříme. Naší snahou je poskytnout informace o dění v naší městské části. Nedostatky uznávám a připouštím. Podnětem se bude samozřejmě zabývat Redakční rada Líšeňských novin.

    Vážená paní děkuji za Vaše otázky.

    S pozdravem Břetislav Štefan

"Fakty"

  • 20.01.2012
    Pavla Dombrovská

    Dobrý den,

    - o počtu čtenářů Vás dozajista rádi budou informovat pracovníci Mahenovy knihovny - www.kjm.cz

    - seznam petičníků Vám jistě ochotně předá Pavel Košťál, který petici inicioval, abyste se jich mohl zeptat - kontakt na Pavla Koťála: http://www.vlisni.cz/vase-clanky/petice-proti-uzavreni-knihovny-v-lisni-...

    - věc financování právě teď řešíme v divadle Líšeň; příští týden máme na toto téma schůzku, o jejímž výsledku Vás budu určitě informovat

    Nápad zachovat knihovnu je otevřený - jsme ve fázi zjišťování zájmu o pokračování provozu ve formě, kterou popisuji ve svém článku. Proto velice děkuji všem, kteří jsou ochotni vyjádřit svůj názor, případně se nám ozývají s konkrétními návrhy.

    Pavla Dombrovská

     

Zcela souhlasím s vašim

Záznamy lze zveřejnit - vyjádření p. Kužílka

  • 19.01.2012
    vlisni.cz
    Portálu vlisni.cz se podařilo získat vyjádření pana Oldřicha Kužílka, který je spoluatorem Zákona č.106/1999Sb., o svobodném přístupu k informacím.
    Dobrý den,

    záznamy lze zveřejnit. Neexistuje žádný předpis, který by tomu obecně
    bránil.

    Jediný problém spočívá v tom, že někdy (poměrně málokdy) se může stát, že
    součástí záznamu se stanou také některé CHRÁNĚNÉ osobní údaje. Těmi však
    ZDALEKA nejsou všechny osobní údaje.
    Obvyklým námětem jednání zastupitelstva jsou například majetkové převody.
    Všichni účastníci takového převodu jsou tzv. "příjemci veřejných
    prostředků". U nich stanoví zákon o svobodném přístupu k informacím (§ 8b),
    že se nechrání jejich osobní údaje v rozsahu: "jméno, příjmení, rok
    narození, obec, kde má příjemce trvalý pobyt, výše, účel a podmínky
    poskytnutých veřejných prostředků." Na zastupitelstvu se obvykle žádný
    větší rozsah údajů neprojednává (neříká nahlas). Pokud by však do záznamu
    někdo například říkal přesné datum narození (na rozdíl od pouhého "roku
    narození"), pak by se touto cestou do záznamu dostal osobní údaj, který je
    nutno chránit. V tomto místě by tedy bylo nutno záznam anonymizovat, tj.
    např. záznam v tom místě ztlumit nebo překrýt pípnutím.
    Pokud by takový údaj byl v obraze (např. záběr na projekci, kde je
    zobrazený dokument s čitelným údajem), pak by bylo nutno v tomto místě
    rozostřit či zatemnit obraz.
    ALE! Takové případy v praxi nenastávají, jde o mimořádné a spíše teoretické
    výjimky.
    Druhý příklad nechráněných údajů jsou: "osobní údaje o veřejně činné osobě,
    funkcionáři či zaměstnanci veřejné správy, které vypovídají o jeho veřejné
    anebo úřední činnosti, o jeho funkčním nebo pracovním zařazení". To, že se
    nechrání, stanoví výslovně § 5/2/f zákona o ochraně osobních údajů.
    Tato množina údajů zase pokryje prakticky vše, co se na zastupitelstvu říká
    o členech zastupitelstva, úřednících, a též o vystupujících občanech, kteří
    svým vystoupením jsou "veřejně činnou osobou".
    A zase si lze představit málo častou teoretickou výjimku: například by se
    mohlo stát, že by o vystupujícím občanovi někdo říkal takové podrobnosti,
    které nesouvisejí (nejsou důležité pro) rozhodnutí, které má zastupitelstvo
    rozhodnout (například jeho rodné číslo). To by pak bylo třeba "vypípnout".
    Zase platí, že takovéto případy jsou zcela výjimečné a v běžné praxi se
    nevyskytují.
    Nakonec je třeba uvést ještě jeden typ možných výjimečných případů - údajů
    o třetích osobách, které ani nic od obce nekupují či jí nic neprodávají
    (včetně nájmů atd.), ani nevystupují, ale pouze jsou v nějaké souvislosti
    zmíněni tak, že vedle jména a příjmení se uvádí ještě nějaký další údaj.
    Například to může být soused nemovitosti, kterou chce obec koupit či
    prodat. Tento typ údajů by také bylo třeba chránit (nejde ani o veřejně
    činnou osobu, ani o příjemce veřejných prostředků).
    Shrnuto: podle všech zkušeností se tyto typy chráněných údajů při jednání
    prakticky nevyskytují. Podklady lze připravit tak, aby nebylo třeba takové
    údaje vůbec do záznamu říkat ani je do záznamu zobrazovat.
    Pak je celý záznam "čistý" a není co v něm chránit. Lze ho zveřejnit na
    webu.
    Například Úřad pro ochranu osobních údajů při jedné kontrole procházel
    pětihodinový záznam jednání zastupitelstva a nenašel v něm žádný CHRÁNĚNÝ
    osobní údaj.
    Já sám jsem byl 8 let zastupitelem. Několikrát jsem sledoval, zda se za 5 -
    6 hodinové jednání zastupitelstva něco takového vůbec ozve. Nikdy se tak
    nestalo.
    Záznamy zveřejňuje například:

    Plzeň
     a jistě i mnoho dalších.
    Není též pravdou, že Karlovým Varům Úřad pro ochranu osobních údajů zakázal
    záznamy zveřejňovat a dal jim pokutu. To byla jen mediální fáma.
    Podrobný podklad pro obce k této věci teprve připravujeme. Zatím máme na
    webu jen výklad k příbuzné otázce - že si každý může pořizovat takový
    Při zveřejnění na internetu by pak musel "ohlídat" stejné výjimečné věci, jako jsem popsal výše.
    Přeji pěkné dny

    Oldřich Kužílek

    poradce pro otevřenost veřejné správy a ochranu soukromí
    Openness of public administration  Z Protect of privacy Advisor
    Otevřená společnost o.p.s. Open society p.b.a.
    Článek na internetu:

Pavle Dombrovské a Divadlu

  • 19.01.2012
    Pavel Košťál

    Pavle Dombrovské a Divadlu Líšeň bych chtěl jako jeden z iniciátorů petice proti zrušení knihovny poděkovat za její nadšení a nasazení ve věci zachování knihovny jako komorního kulturního prostoru v Líšni. Ani petice s bezmála 600 podpisy občanů bohužel zatím nedokázala změnit přístup magistrátu a vedení Knihovny Jiřího Mahena k otázce pobočky knihovny na Pohankově ulici (přestože k jejímu zachování ve stávající podobě by stačila částka, rovnající se např. zlomku výdajů za občerstvení na magistrátu!). Proto si myslím, že navrhované řešení je v současné době už asi jedinou šancí, jak knihovnu zachránit.

    Návrh akcentovat funkci knihovny jako místa setkání, jako komorního prostoru pro různé kulturní aktivity (autorská čtení, besedy, přednášky, divadelní představení, výstavy apod.) se mi líbí, protože knihovna na zámku je opravdu prostor, který má ducha a atmosféru a který se pro takové dění hodí.

    Uspořádání večera s čtením textů Václava Havla je určitě skvělý nápad, ale z jeho případného úspěchu nebo neúspěchu (měřeného počtem lidí, kteří se jej zúčastní) bych nevyvozoval nějaké zásadní mínění o tom, zda budou mít líšeňští občané zájem o fungování knihovny nebo ne. Myslím, že všechno chce hlavně nějaký čas. Likvidace knihovny na Pohankově byla poprvé oficiálně oznámena na konci listopadu 2011 a minimálně do konce února není možné prostor knihovny jakkoli využívat (přestože je knihovna od začátku ledna zavřená, nájemní smlouva jí končí až v únoru). To znamená, že pokud se bude knihovna jako místo vypůjčování knížek obnovovat, bude to víceméně po tříměsíční odmlce a bude potřeba hodně času na to, aby se k lidem dostala informace, že mohou do knihovny zase přijít. Taky je třeba počítat s tím, že zájem o knihovnu bude nižší vzhledem k tomu, že z původního knihovního fondu by zde zůstala jen část (samozřejmě starší a méně atraktivní). Časem se sice určitě může podařit dokoupení nějakých novějších knížek, stejně jako se snad budou postupně vracet i čtenáři, ale nebude to samozřejmě ze dne na den, spíš půjde o delší proces.

    Pokud by se podařilo dotáhnout myšlenku v článku naznačeného fungování knihovny do konce, chtělo by to rozšířit tyto informace tak, aby se k líšeňským občanům brzo dostaly (prostřednictvím Líšeňských novin, plakátů, letáků i "tichou poštou").

Zajimalo by me par faktu,

  • 19.01.2012
    gHost

    Zajimalo by me par faktu, ktere zatim nikde nezaznely:

    -kolik obcanu knihovnu vyuzivalo v roce 2011?

    -kolik z tech lidi co podepsali petici bude knihovnu aktivne vyuzivat?

    -kdo, jak a z ceho to pripadne bude financovat?

vo co tam gou?

  • 19.12.2011
    pepa z depa

    Na bytyhornikova.cz pisou ze tam poldi zadny poruseni nezjistili. A pokud vidim, zadny "ubytovny" tam nebudou, tak nevim proc to tady Nesehnuti pisou? Jinak celkem nevim co kdo ma proti obycejnymu baraku na sidlisti? Mozna tak jako byly masivni protesty proti stavbe Eiffelovky, Opery v Sydney, atd... Tos zpatky na stromy...

Samospráva vs zákony

  • 17.12.2011
    Břetislav Štefan

    Žádný starosta nestojí nad zákonem.
    Mohu s výstavbou nesouhlasit a to je asi tak v tuto chvíli vše co mohu. Mimo jiné územní rozhodnutí bylo vydáno v roce 2007 a stavební povolení, respektive certifikát, který je formou stavebního povolení v roce 2009. Na radnici jsem rok (zvolen 1. 12. 2010).
    Certifikát, územní rozhodnutí je přezkoumáváno (ministerstvem, soudy atd.) a vše se děje mimo samosprávu. Mohu jen čekat, jak záležitost dopadne. Zpočátku šlo snad něco vyjednat, zachránit, ale to jsou otázky na tehdejší vedení. Nyní už rozhodují soudy.

    Kausa Bauhaus
    Mám pocit, že v kause Ivanovic firma Bauhaus (resp. právní zástupci) zřejmě zahájí arbitráž vůči České republice o více jak 20.000.000Kč, takže hrozí, že za nejasnosti ve stavebním zákoně zaplatíme všichni.

    Zákon, i když ho lze považovat za nedobrý, nemůže nikdo obcházet.
    Břetislav Štefan, starosta

Podpora KJM

  • 01.12.2011
    Břetislav Štefan

    Vážený pane Holiši,

    jen doplňuji, že Rada městské části schválila 30. 11. 2011 (tedy včera). Snížení nájmu o 20% po dobu dvou let pobočce KJM Jírova a to právě z důvodu, aby napomohla řešit celkově složitou finanční situaci.

    S pozdravem Břetislav Štefan

výsledek jednání o dotacích

  • 01.12.2011
    Jozef Sedláček

    Dobrý den,

    výsledek jednání bude zapracován do návrhu nových pravidel. Upravená, nová verze potom bude znova předložena zastupitelům a také spolkům a organizacím, ještě před samotným schvalovacím procesem. Účast byla následující:
    Borecký
    Matyáš
    Vondráčková
    Horáková
    Štefan
    Sedláček

    Jozef Sedláček
    místostarosta MČ

Knihovna Jiřího Mahena

  • 01.12.2011
    Břetislav Štefan

    Knihovna Jiřího Mahena
    Vedení městské části Brno-Líšeň je připraveno částečně pokrýt provozní náklady pobočky KJM Pohankova, konkrétně pronájem prostor a energie. Není však možné hradit platy zaměstnanců. Zároveň rada na svém jednání dne 30. 11. 2011 schválila snížení nájmu pobočce KJM Jírova o 20% po dobu dvou let.

    Příjmy Líšně odpovídají 1,1% rozpočtu města Brna. Vztah města Brna a MČ Brno-Líšeň se řídí tzv. Statutem města Brna, který upravuje práva a povinnosti městských částí a Statutárního města Brna. Z tohoto dokumentu mimo jiné plyne, že MČ Líšeň je zřizovatelem mateřských a základních škol, dále Kulturního centra Líšeň, dvou školních jídelen a Správy majetku Líšeň (péče o bytový fond), za které je přímo zodpovědná. Stejně tak jako město Brno je zodpovědné za Knihovnu Jiřího Mahena, neboť je jejím zřizovatelem.

    Jak vyplývá z rozpočtů, není žádná městská část schopna, suplovat roli státu (ministerstev), kraje a statutárního města, tedy poskytnout finanční prostředky sociálním, zdravotnickým, školským, sportovním a kulturním organizacím o které přišly v důsledku škrtů a celkově nepříznivé ekonomické situace.

    Zároveň podotýkám, že i Líšeň se musí vypořádat s nižšími příjmy pro příští rok cca o 5.000.000Kč.
    Věřím, že uvedené vstřícné kroky mohou napomoci řešení situace s pobočkou KJM Pohankova a doufám, že naleznete pochopení pro důvody, které nám neumožňují poskytnout pomoc nad rámec uvedeného.

    Břetislav Štefan, starosta

Poslední komentáře

Nejvíce komentované články

Hledat

Zajímavé weby

logo_umc

logo_nadace

logo_salesko

logo_divadlo_lisen

logo_pastelka

kostel

logo_kcl logo_galerieHady

logo_sklisen

logo_Delnak

lisnaci

 logo_FB

Aktuální počasí

Brno-Líšeň

Bez významných mraků
  • Bez významných mraků
  • Teplota: -16 °C, pocitová teplota: -22.8 °C
  • Vítr: SZ, 11.1 km/h
  • Východ slunce: 7:19
  • Západ slunce: 16:56
Hlášení ze dne:
6. Únor 2012 - 7:00