Středa 11. prosince 2024
Vložil vlisni.cz on April 25, 2017

Brněnský magistrátu uspořádal v Líšni diskuzi týkající se stavby nové tramvajové tratě ze Stránské skály. Někteří obyvatelé se obávají hluku a jejího negativního vlivu na životní prostředí, líšeňská radnice varuje také před možností vzniku kolon v místech křížení tratě se silnicí. Lidem také vadí to, že magistrát jim představil pouze jedinou variantu řešení. Výstavbu plánuje spustit už v příštím roce.

 

Kategorie: 

Komentáře

No podle videa a vizualizace mi nepřijde, že by se měla stavět nová trať, ale obnovit ta stará. Opravdu si majitelé těch domů nikdy nevšimli, že mají za zahradou trať a že ji nikdo nezrušil a o její obnově se opakovaně mluví?

Ano, máte naprostou pravdu (y).

Zeptejte se pamětníků, trať nešlo v zimě v polích udržovat ani provozovat, to stejné v horkých létech, proto byl provoz ukončen, vede to obloukem v polích, bude to vydávat nehorázný hluk, už teď slyšíme osmičku až od bílé hory.A kdo to bude prosím vás platit???? Údržbu a provoz?? DPMB? Kde nejsou peníze už teď na nic? Trať možná zprovozni, aby ukázali naši páni z vedení města, že i něco zbudovsli za čtyři roky svého vedení z evropských peněz ne jen rozkradli, ale na provoz už peníze nebudou, páni budou už dávno škodit jinde a my budeme mít krásnou novou trať na víte co...

Pamatuji si, že jednou jsem po trati šel pěšky, ale bylo to v létě a ty pražce byli v nevhodné vzdálenosti od sebe. Důvod byl spíš v tom, strana a vláda vypnula elektřinu, v té době celkem normální.

Omlouvám se to "i" neumím opravit.

Vybudovat tramvaj která povede 3 km v polích s 2 zastávkama za 360 mil. TO JE LUXUS.Před několika lety se uvažovalo o zrušení tramvaje na Stránskou skálu pro slabé vytížení a najednou tohle. Člověk se nestačí divit čeho se tady ještě dočká. A pro koho ta tramvaj vůbec bude vždyť tady bydlí pár lidí oproti některým částím Brna,kde tramvaj není ani nebude..Autobusy bohatě stačí a to na zastávce u TMB a školy někdy nikdo nestojí třeba hodinu.Semafory na přejezdech jasný zácpy až k Zetoru a Slatinu.Jak odbočíte na Drčkovu stačilo ted v pondělí havarie u spalovny a z Líšně se nedalo vyjet celá zasekaná..A zákaz vjezdu na Holzovu no to tomu dali úplnou korunu .To bude stát kolona až na náměstí. Z tíché zony kterou si mají lidi chránit a něco podstoupit si přivedou sem "lidi z centra" a pak uvidí ten mazec. Za mě jeden velkej nesmysl ,který trošku smrdí.

Doporučuji vám podívat se na Kamechy. Taky to vypadalo že tam budou stačit autobusy. Teď jezdí ve špičce 3-4 minuty. Vzhledem k rozvojovemu území v Líšni odstrašující případ... S to nemluvím o 85% možnosti dotace od EU do konce roku 2021... Skvělá šance.

Neexistuje žádný dlouholetý záměr o výstavbě v Líšni jak na Podolí což tato trať zase neřeší a nebo v lokalitě "u Zetoru" .Pozemky patří stovkám majitelů od kterých nikdy všechno nevykoupí a proto je to stále orná půda a změnit se to dá velmi těžce na výstavbu když není VŠE vykoupeno. A právě Kamechy by se měli řešit a né trať v polích.

.....Z tíché zóny kterou si mají lidi chránit a něco podstoupit si přivedou sem "lidi z centra" ....asi nechápu - Holzova nikdy nebyla tichá zóna, svého času to byla jediná průtahová cesta ve směru z Líšně a okolí na jih, Drčkova stojí relativně krátkou dobu - z části násilně vyvlastněné pozemky soukromníků v prospěch všech (bohužel se to postavilo ještě před revolucí) .....
Jen v nové zástavbě naproti TMB je cca 1500 lidí, z toho mnoho malých dětí, kteří v průběhu pár let budou jezdit do středních a VŠ škol. Nemohu souhlasit, že na zastávce u MDB nikdo nestojí, obvykle nastupuje 4-6 lidí běžně a to většina dalších lidí tam skutečně nyní nečeká, protože ve špičku není na autobus 78 spolehnutí, kvůli zácpě na kružáku ve Slatině a jdou na tram 8 pěšky, případně na bus 58. ....Nicméně tento stav bude v dohlednu dle mého neúnosný kvůli houstnoucí zástavbě uprostřed sídliště, do které se převážně stěhují rovněž mladé rodiny s dětmi. Trochu pochybuji, že ve špičku bude možné intenzitu tram 8 ještě zvýšit ......

O kolika lidech tu mluvíte? To je trochu drahá sranda pro pár lidí, co tu tramvaj tak moc potřebuji, 300 m od vašeho sídlišťátka máte konečnou osmičky, dvě konečný tramvaje v jedné městské části 300m od sebe snad ani nikde jinde nemají a pokud si dobře vzpomínám tak na poslední schůzi jsem napočítala celé tři zastánce tohoto paskvilu a to vás, vašeho manžela a ještě jednu dámu... Už teď se nedá přejít po přechodu na Holzove bezpecne, děti si všichni raději do skol vozíme, az by Drckovu krizovala tramvaj nedovedete si představit co z toho vznikne, všechny auta to vezmou Holzovou k nám Karla IV. !!!!kde jsou přechody do škol i školky..

Dobrý den,
myslím, že mohu mluvit za manželku a jsem si jistý, že nick PzV není ona... Oba máme va zvyku se pod svoje (v tomto případě nad svoje) názory podepisovat...

K počtu lidí: jsou tu dvě lokality - Li2 a Li3 - obě pro 5-8 tis. lidí. Obě jsou v navrhovaném územním plánu. Vykoupení pozemků je pro developera celkem banalita, vzhledem k cenám bytů v Brně se mu to určitě vyplatí.

Tramvaj má časem - až se bude budovat nová zástavba k Podolí, uhnout právě před Holzovou do polí k Podolí.

Jinak mezi tramvajemi 8 a 10 (Mifkova - Muzeum dopravy) je to 800 metrů a deset minut chůze.

Osobně jsem přesvědčen, že tramvaj od Muzea dopravy může v budoucnu výrazně pomoci redukovat dopravu na přetížené Holzově a Belcrediho ulici. Chápu, že pravé straně Holzovy se to nelíbí, nicméně jak je vidět, dělá se vše proto, aby se situace co nejvíce zmírnila. Holzova ulice bude zabezpečena tak, aby tam auta projíždět nemohla.

Zde odkaz na počet obyvatel z roku 2011 v něstských částech Brna https://www.czso.cz/csu/xb/sldb_2011_vybrane_vysledky_podle_mestskych_ca...
Z tohoto je aktuálně patrno, že Líšeň má více obyvatel než Bystrc - cca o 2000. Do bystrce zajíždí 3 tramvajové linky a jsou zde 2konečné, které jsou od sebe po kolejích vzdáleny cca 1,9km, jinak je vzdálenost kratší.
Lískovec + Bohunice=počet obyvatel, řádově dtto - zajíždí sem 3 linky tramvají.
Když opomenu složeniny Brno střed a Brno sever tak je po Královém poli druhou nejpočetnější samostatnou částí a co se týče plochy tak ze samostatných je myslím druhou po Bystrci.
Tvrdim, že tramvaj pojede cca 18min a stáhne se k ní prostě ta část Líšně, co to bude mít blíž na 10 než na 8, což je několik tis lidí. Nějak se o nevytíženost nebojím, existuje spousta "neviditelných" lidi co nečekají na bus 78 a jdou pěšky z tohoto konce na 8. Až se dostěhují všichni lidé na nově dostavěnou Hobalovu, zastaví diskutovaná lokalita na "Kubelíkova" a pod, budou všichni rádi, že se osmičce uleví a to nezmiňuji zástavbu, co tu nastínil pan Merta.

Bude stačit posílit bus 78 až bude jednou potřeba, jestli vůbec, na CNG busy dává EU taktéž dotace, finančně míň náročné, navíc jsou ekologictejsi, tramvaj jezdí na elektriku, která je odebirana z neekologickych zdrojů, je daleko hlučnější a její provoz dražší.Kolikrat při neprizni počasí např i letos v zimě končila osmička na Novolisenske...dál nedojela, trať v polích bude určitě sjizdnejsi...Jsou to vyhozené peníze, nic víc. Třikrát bude dle nějakeho nákresu krizit silnic na nechranenych prejezdech, vždyť to nemuze ani nikdo povolit! A projekt doposud není, Jen vizualizace...to tu dřív pristanou marťani.

zhustit bus 78 znamená jediné - zatížit ještě více již tak zatíženou silnic. Kolonám přispívá právě i to, že 78 se na určitých zastávkách nedá objet (např Holzova u školy, v Tuřanech,.....) .....a ono upřímně už zazněl názor ať se posílí i bus 58, ale nikdo neřeší jak bezohledné je to vůči lidem na části Šimáčkova, Belcrediho, Karolíny Světlé, kteří nemají žádné předzahrádky, jsou těsně u silnice a baráky se jim otřásají v základech. Doprava jdoucí přes Nám, Karla IV je skutečně brutálně hustá ... asi založím taky spolek na zákaz průjezdu náměstím.
Taky nevím co je ekologického na autobusech na plyn, s určitého pohledu se dá napsat, že to je drancování přírodních zdrojů .....
Nejekologičtější je chodit naboso pěšky ;)

Dokážu si představit, že v budoucnu bude mít tramvajová linka na ul. Holzova své opodstatnění. V současné době mě jen "malinko" udivuje, že v rámci Líšně jsou potřebnější a žádoucnější jiné dopravní projekty a odpovědné osoby ze strany MMB to nijak zvlášť netrápí. Mohu uvést desetiletí diskutované prodloužení trolejbusové linky z dopravního uzlu na zastávce Novolíšeňská na konečnou zastávku na ul. Jírova. Jedná se o mnohonásobně levnější projekt a zcela bez pochyb pro občany Líšně potřebnější. Ano, prodloužení je slíbeno, ale slibem nezarmoutíš. Také nelze nevzpomenout, že dopravní obslužnost k poště na ul. Vlkova není a asi ani nebude jednacím bodem na pořadu dne MMB. V současné době ve mně rychlost projednávání znovuobnovení tramvajové linky k Muzeu dopravy, vyvolává spíše domněnku, že primárně "někdo" potřebuje z komerčních důvodů, dostat muzeální kousky tramvají z Muzea dopravy v Líšni zpět na koleje.

re

co vím, tak to prodloužení trajfu je odklepnuto, jen doba realizace byla stanovena na tři roky, takže se pomalu dočkáme.Už to, že parkující trolejbusy na stávající točně velmi komplikují dopravu

Pokud vím, tak DPMB uvažuje o Jírové a o letišti jako o linkách, kde nasadí nové vozy s bateriemi (dojezd cca 50 km bez trolejí). Šlo by o výraznou úsporu - nemusely by se budovat sloupy a trafostanice. Nevím jak je to s pořizovací cenou. Každopádně tento typ trolejbusu jsem už na Jírové ve smyčce viděl a mám i fotky. Pokud vím tak nedávno teprve dostali povolení vozit v tomto trolejbusu lidi. Takže pokud přišla během doby od schválení prodloužení nová technologie - předpokládám, že brzy bude rozhodnuto jak dál. Zda troleje nebo nové trolejbusy. DK požádala na svém posledním jednání pana místostarostu, aby se na to jménem MČ dotázal.

Dobrý den, děkuji za novou ZAJÍMAVOU informaci, ohledně toho, že má tramvaj časem uhnout před Holzovou k Podolí, netušila jsem, že tramvaje umí jezdit i mimo koleje, to je take nový typ vozů, stejně jako ty trolejbusy, které máte vyfocené na Jirove? Děkuji

Nechápu jak to myslíte s tím "mimo koleje"?

Cituji Vás, viz výše,, tramvaj má časem -až se bude budovat nová zástavba k Podolí uhnout právě před Holzovou do polí k Podolí,, tak se ptám, jak to ta tramvaj dokáže takhle uhnout do polí, jestli to jsou nějaké nové typy tramvají?

Zde je naznačeno jak má nová trať časem odbočit do polí...:

http://gis5.brno.cz/tms/konceptup_a/index.php#c=-591048%252C-1161406&z=5...

Děkuji za další zajímavý obrázek, zajímavé, že ani na jedné veřejné debatě-navštívila jsem všechny, nám tento obrázek nikdo neukázal, obrázek je to moc pěkný.. teď ještě poprosím o foto těch tramvají, které se před příjezdem na Holzovu leknou a uhnou do těch polí k Podolí. Děkuji.

Ne víc leknout, než Vašich názorů.

Paní Hano V., obávám se, že nemáte pravdu, že by se obrázek neukázal. Myslím, že tam byl a aji o tom výhledu byla zmínka. Není problém navštívit kancelář architekta města Brna, tam ty projekty jistě jsou. Je to ve středu města a co mám zkušenost, tak jsou velmi vstřícní. Budete si tam moci přečíst jasně i legendu ke každému výkresu, aby jste nemusela tápat v pojmech a značkách. :)

Fotku trolejbusů na Jírové Vám pošlu - napište mi na mail jam@hardsys.net
Děkuji

Vždyť k poště na Vlkovu jezdila 56. A myslím že, byla chyba ji rušit.

http://gis5.brno.cz/tms/konceptup_a/index.php#c=-591345%252C-1161212&z=5...

Připravovaný územní plán - počítá v obou lokalitách s výstavbou. Bude se dělat územní studie - US-029 a US-030.

1) Ve vizualizaci nové konečné (Muzeum dopravy) nemá zastávka autobusu záliv. U akce za stovky mega by taková věc měla být samozřejmá. Přestup ze šaliny do autobusu by měl být "ze dveří do dveří". Ne jako na konečné č. 8 kde je třeba od šaliny k zastávce busu překonat určitou trasu.
2) Nešla by tramvaj ještě více přiblížit k centru Líšně, konkrétně na pozemky současných stavebnin na Hlozové či ještě dále do bývalých dřevařských závodů? Je to jen pár desítek metrů, ale atraktivita pro cestující by se znásobila.

Dobrý den,
ze dveří do dveří to nejde: je tam výškový rozdíl..

záliv: to je otázka, jestli by to kvůli blízkosti přechodu nebylo spíš nebezpečnější... za velkým autobusem se leccos schová a pak je neštěstí blízko...

posunutí tramvaje: samozřejmě by to bylo super, je otázka čí jsou pozemky a hlavně by šlo o další křížení s ulicí Heydukova, která se má propojit na Holzovu. Dále asi i parametr ceny (ty pozemky budou něco stát...).

Zajímavé nádraží mají v Uh. Brodě. Ten co přestupuje z vlaku udělá doslova 3 kroky a je v autobuse. Jednoduše z jedné strany peronu přijede vlak a z druhé bus. Pochybuji, že u vlakové trati z 19. století by to bylo možné bez terénních úprav. Rekonstrukci platili (Bůh ví proč) Švýcaři a projektanti očividně nebyli hloupí. Něco podobného je nově i v Třebíči. Ale když to v Líšni nejde...

Stránky

Přidat komentář

Plain text

  • Nejsou povoleny HTML značky.
  • Webové a e-mailové adresy jsou automaticky převedeny na odkazy.
  • Řádky a odstavce se zalomí automaticky.